By Nurfarhana shahira Rosly

Berserah padaMU

Wad ICU, Hospital itu.

Saat pagi yang indah.
Sejuk.
Hari pulak sabtu. Cuti.
Berborak. Bercanda dengan rakan sebilik.
Sambil si dia berkemas pulang
Bertemu wajah kesayangan.

Terbit satu cerita
Kenangan mengusik jiwa

Sekitar tiga empat tahun
Saat gentar di bangku STPM kiranya
Tragedi aturan Allah yang sudah diatur lama
Berlaku.

Aku masih ingat ketika itu.
Runtun hati.
Luruh jiwa
Saat sekitar tiga empat jam putaran masa
Kamu ingin diijabkabul
Aturan Allah yang punya hikmah
Di wad itu, kamu beradu.

Aku langkah pertama
Laju
Perlahan
Laju kembali
Ketar ketar usah ditanya
Lemah.

Wajah itu.
Yang aku tatap selalu
Meski selalu, aku masih rindu.

Tangan kasar ini digenggam erat
Air mata di pipi kamu
Aku lihat.
Aku juga
Aku cuba fahami. masuk dalam jiwa kamu.
Ya. Kuat ya.

Saat itu Allah uji.
Kuat.
Hikmahnya
Ketika saat ini Allah uji
Semakin kuat.
Terima kasih Allah.

No comments:

Post a Comment